Za dostop do spletne strani www.hot.si morate aktivirati "Javascript" v nastavitvah brskalnika!

Vse, kar morate vedeti o mobilnih paketih

Mobilni prenos podatkovKakšen mobilni paket je primeren za vas?
Najboljša ponudba HoT

Vse, kar morate vedeti o mobilnih paketih

Mobilna telefonija je dobro poznana tema, ne nazadnje ima, statistično gledano, vsak prebivalec v Sloveniji sklenjeno več kot eno naročnino z mobilnim operaterjem. Večina uporabnikov se v resnici ne zaveda oz. ne posveča pozornosti dejstvu ali imajo naročniški ali predplačniški paket. Važno je, da mobilni paket zadosti njihovim potrebam in seveda, da je cena primerna. In prav je tako!

Kljub temu številni uporabniki prekinejo razmerje s svojim mobilnim operaterjem, kot posledica  nezadovoljstva. Osvetlili bomo določena področja o katerih se je potrebno pozanimati pred izbiro vašega mobilnega paketa. Obstaja tudi kar nekaj (preživetih!) predsodkov o predplačniških paketih, zato se bomo v nadaljevanju osredotočili tudi na razlike med predplačniškimi in naročniškimi paketi ter izpostavili ključna področja izbire za uporabnike.

Glavne razlike med naročniškimi in predplačniškimi paketi

Kot že samo ime pove, se predplačniške pakete plačuje »v naprej«, medtem ko se naročniške pakete plačuje »za nazaj«. Povsem preprosto, če imate predplačniški paket, morate sredstva zagotoviti, preden opravite storitev – npr. klic, SMS, brskanje po internetu oz. zakupite paket storitev. Če ste sklenili naročnino, dobite račun oz. položnico po koncu obdobja. Predvidljivost višine zneska je tako pri predplačniških paketih bistveno višja, medtem ko so negativna presenečenja pri naročniških paketih precej pogosta.

Poglejmo si še nekatere najbolj očitne razlike med predplačniškimi in naročniškimi paketi.

Enostavnost uporabe

Pri naročniškem paketu se je treba osebno zglasiti v poslovalnici operaterja, izbrati paket, podpisati goro dokumentov in izbrati ogromno možnosti, ki so ponujene… Če želite opraviti še prenos številke (t. i. MNP) je potrebno izpolniti še obrazec za prenos številke, ki je opravljen praviloma v roku 1 delovnega dne. Obveznosti plačujete za predhodni mesec, praviloma po položnici ali s trajnikom. 

Pri predplačniških paketih je postopek enostavnejši, na prodajnem mestu kupite predplačniško SIM kartico, napolnite dobroimetje in v nekaj minutah že lahko uporabljate mobilne storitve. Če želite tudi prenos številke, lahko to naredite podobno kot pri naročniškem paketu. Pri HoT-u pa celo preko interneta in to v samo 5 minutah, torej brez obiska poslovalnice.

Če je nekoč veljalo, da so predplačniški paketi zelo dragi in so načini plačevanja zelo omejeni, to danes vsekakor ne velja več. Pri HoT predplačniških paketih je tako mogoče izbrati celo vrsto plačilnih sredstev (celo več kot v primeru naročniških paketov):

  • Mesečna plačila: preko direktne bremenitve SEPA (trajnik iz vašega bančnega računa) ali s kreditnimi karticami (Mastercard, Visa, Diners);
  • SMS plačilo: potrjevanje plačila z SMS-om;
  • Enkratno plačilo: preko plačila s SEPA – bančnim računom, kreditnimi karticami Mastercard, Visa ali Diners, PayPal in paysafecard.

Tako postane plačevanje obveznosti prilagojeno vašim željam oz. potrebam ter predvsem zelo enostavno.

In ravno HoT je naredil ogromne korake naprej v ponudbi predplačniških paketov ter omogočil uporabnikom najenostavnejšo, najugodnejšo in digitalno najnaprednejšo ponudbo, ki jo nekateri poimenujejo tudi »hibridna«, saj združuje najboljše lastnosti naročniškega in predplačniškega »sveta«.

Vezava 

Ocenjuje se, da je vezanih približno 70 % naročnikov. Razlog je predvsem v ugodnostih, ki jo je naročnik deležen zaradi vezave. Vsekakor pa vezava oteži izkoristiti najboljšo ponudbo na trgu. V zadnjih letih se namreč pojavljajo vedno boljše in tudi ugodnejše ponudbe mobilnih paketov. Veliko prednost tako predstavlja možnost prostega prehoda k najugodnejši ponudbi na trgu. Treba je poudariti, da tudi za naročniške uporabnike vezava ni potrebna oz. obvezna, vendar je v praksi to v veliki meri drugače, kot že navedeno.

Ključen dejavnik vezave pri naročnikih je običajno vezava za 24 mesecev (zakonsko določen maksimum) pri nakupu mobilnega telefona. Poleg vezave z nakupom mobilnega telefona so se v zadnjih letih razširile prakse, ko se vezava veže na cenejšo mesečno naročnino (običajno je naročnina cenejša nekaj mesecev, preostanek 24-mesečnega obdobja pa seveda »polna«).

Predplačniki seveda niso vezani, kar predstavlja pomembno prednost za takšne uporabnike.

V praksi se operaterji tekom vezave pogosto odločajo tudi za podražitve paketov. Kaj lahko storite v takem primeru, če vezava še vedno traja? V skladu z zakonskimi določili sicer lahko prekinete pogodbo, in ste prosti nekaterih stroškov (npr. strošek prekinitve pogodbe), vendar se zaplete pri prejeti ugodnosti – npr. mobilnem telefonu. Poenostavljeno – plačate lahko »uporabnino« ali odkupite telefon. Podrobnejša pojasnila bi bilo potrebno na precej dolgo opisati, jasno pa je, da nič od navedenega v veliki meri ni prav ugodno in preprosto. 

Vezava je vsekakor nekaj, k čemur bi morali uporabniki bolj pazljivo pristopiti. Pred časom je Zveza potrošnikov Slovenije na to temo celo sprožila peticijo, v kateri so zahtevali, da operaterji v času vezave spoštujejo vse pogodbeno dogovorjene pogoje, vključno s ceno. Torej, da se ne bi dogajali scenariji, opisani v zgornjem odstavku. Zaenkrat konkretnih premikov v smeri peticije še ni opaziti.

Skriti stroški oz. administrativni stroški za potrošnike

Ker je bilo veliko pritožb in težav za uporabnike zaradi številnih in visokih t. i. administrativnih stroškov, morajo sedaj te operaterji v skrajšani in poudarjeni obliki objavljati in z njimi seznanjati uporabnike.

Poglejmo si seznam najpogostejših administrativnih stroškov za naročnike na konkretnem primeru enega od »naročniških« operaterjev (tudi ostali »naročniški« operaterji imajo podobne administrativne stroške):

Opis Operater  x HoT

Priključnina

12,00 €

0 €

Menjava paketa

4,99 €

0 €

Menjava SIM kartice

10,90 €

2 €

Sprememba naročnika

6,00 €

0 €

Prekinitev naročniškega razmerja

10,00 €

0 €

Prenos številke k drugemu operaterju

5,00 €

5 €

Blokada storitev zaradi neplačevanja

10,00 €

0 €

Plačilo računa na blagajni

0,50 €

0 €

 

Primerjajmo zgornjo tabelo z administrativnimi stroški HoT. Kar precejšnja razlika!

Poglejmo si primer, kako stroški administrativnih storitev vplivajo na stroške uporabnika za mobilno telefonijo. Recimo, da uporabnik sklene akcijski paket za 10 € (cena je 10 € za prvih 6 mesecev, nato 20 € na mesec) in brez prenosa številke. Po dveh letih tak uporabnik odide k drugemu operaterju. Poglejmo, koliko je resnično stala takšna naročnina. Naročnina v celotnem obdobju je znašala 420 €. Administrativni stroški so bili – priključnina, prekinitev naročniškega razmerja in prenos številke k drugemu operaterju – skupaj 22 €. Skupni strošek v 24 mesecih tako znaša 442 € oz. 18,4 € na mesec (ne pozabimo, da je bila v oglasih seveda na veliko izpostavljena cena 10 €/mesec).

Poglejmo še primer pri HoT – uporabnik sklene mobilni paket HoT MAXI za 9,99 € na mesec (30 dni). V 24 mesecih (24 krat po 30 dni) je tako strošek 239,8 €. Stroškov priključnine in prekinitve HoT ne računa. Povprečni strošek na mesec je tako še vedno 9,99 €, torej enako kot oglaševano.

Anonimnost

Pomembna razlika med naročniškimi in predplačniškimi storitvami je tudi v dejstvu, da mora uporabnik pri naročniških paketih skleniti pogodbo z operaterjem in se ob tem identificirati. Pri predplačniških paketih to ni obvezno, čeprav lahko prinaša dodatne ugodnosti, predvsem pri gostovanju (roaming) v EU.

Mobilni telefoni

Ena od pregovornih prednosti naročniških paketov je nakup mobilnega telefona na obroke (seveda ob vezavi!), ki so dodani mesečni obveznosti za opravljene storitve. Medtem, ko so bile v preteklosti subvencije operaterjev za mobilne telefone zelo visoke, so se le-te v zadnjih letih bistveno zmanjšale, obenem se je zelo povečala cenovno ugodna ponudba mobilnih telefonov brez vezave preko interneta pri slovenskih in tujih ponudnikih v prosti prodaji. Obstaja tudi več možnosti nakupa na obroke.

Tako ni več samoumevno, da je najugodnejša pot do novega mobilnega telefona preko vezave z operaterjem! Potrebno je preveriti ponudbo in se odločiti za najboljšo možnost.

Mobilni prenos podatkov

Vedno bolj in za vedno večji delež uporabnikov mobilnih storitev postaja prenos podatkov ključni vidik izbire mobilnega paketa.

Tehnologija je v preteklih desetletjih izredno napredovala. Mobilna omrežja so začela s tehnologijo NMT, ki ji je sledila 2. generacija – 2G. V prvih dveh generacijah še ne moremo resno govoriti o prenosu podatkov, medtem, ko tretja generacija 3G (UMTS), prinese velike premike. Kar naenkrat ni bilo več nemogoče gledati videov ali poslušati glasbe preko mobilnega prenosa podatkov! 4. generacije - 4G oz. LTE (Long term evolution, ki pa le ni bil tako »long term«) smo se komaj malo razvadili, pa počasi prihaja že peta generacija – 5G. Ta bi morala z nami ostati še dolgo, ampak nas zgodovina uči, da se bodo začeli pojavljati novi standardi…

Vsaka nova generacija prinaša vedno višje hitrosti mobilnega prenosa podatkov. Treba se je seveda zavedati, da je mobilni prenos podatkov podvržen številnim fizikalnim omejitvam, zato je oglaševana hitrost pri mobilnih operaterjih vedno oglaševana z besedo »do«. Ker je govora o vedno višjih hitrostih, se je potrebno zavedati, da je za gledanje Netflix vsebin v visoki kakovosti priporočena hitrost prenosa podatkov »samo« 5 Mbit/s. V realnosti bodo danes vaše povprečne hitrosti na vaši mobilni napravi praviloma še veliko višje.  

Koliko prenosa podatkov dejansko potrebujete

Povprečna poraba slovenskega mobilnega uporabnika je po podatkih AKOS približno 7,5 GB na mesec. Seveda je to statistika na ravni vseh uporabnikov mobilne telefonije v Sloveniji. So pa tudi ogromne razlike med povprečnimi uporabniki različnih operaterji. Zaradi cenovno zelo ugodne ponudbe paketov, ki vsebujejo ogromne količine prenosa podatkov ne čudi, da daleč največ prenosa podatkov porabijo prav uporabniki HoT mobilnih paketov in sicer skoraj 20 GB na mesec. To so seveda zgolj povprečja, koliko je dovolj za vas pa je seveda odvisno od vaših navad uporabe mobilnih storitev.

Na spletu je moč najti ocene glede povprečne porabe pri uporabljanju mobilnih podatkovnih storitev:

  • Brskanje po internetu, kot je npr. branje novic in spletno nakupovanje je ocenjeno na približno 60 MB na uro;
  • Pri poslušanju glasbe lahko pričakujete porabo prenosa podatkov do 150 MB na uro;
  • Pri gledanju video vsebin preko mobilnih naprav, je velika razlika glede na kakovost videa. Poraba pri že zelo kakovostnih prenosih (HD) se ocenjuje na približno 1 GB na uro.

V praksi to pomeni, da lahko npr. s paketom HoT GIGA, ki ima vključenih 200 GB prenosa podatkov, gledate kar 200 ur video vsebin v visoki kakovosti na mesec, oziroma več kot 6 ur na dan!

Kakšen mobilni paket je primeren za vas?

Predvsem se osredotočite na zgoraj opisane razlike glede tega ali bi vam bolj ustrezal naročniški ali predplačniški paket. Najpomembneje pa je, da pregledate ponudbo vseh operaterjev in se odločite za najbolj primeren paket glede na storitve, ki jih boste uporabljali. Ob tem ne smete zanemariti niti ostalih področij, ki jih opisujemo.

Podoben pristop temelji na ceni oz. maksimalnem znesku, ki ste ga pripravljeni nameniti za mobilne storitve. Če se odločite za mesečni »proračun«, ki ne sme presegati npr. 10 €, potem izberete največ kar operaterji lahko ponudijo v tem cenovnem rangu. In kljub nizkemu znesku, se da dobiti že zelo dober mobilni paket!

Lahko trdimo, da prenos podatkov že igra najpomembnejšo vlogo. Še pred nekaj leti smo se pogovarjali o »megabajtih«. Panično smo iskali WiFi brezplačne točke, kjer smo se končno lahko sprostili in veselo brskali po internetu. Danes govorimo praktično izključno le še o »gigabajtih«.

Operaterji v mobilnih paketih v vedno večji meri ponujamo ogromne količine podatkov, ki zadovoljijo še tako zahtevne uporabnike. Meje so padale in danes dobite pakete tudi s sto GB za zneske o katerih smo lahko nekaj časa nazaj le sanjali.

Najboljša ponudba HoT

HoT je začel ponujati storitve mobilne telefonije maja 2017. Trg mobilne telefonije je v Sloveniji zelo dobro razvit in zelo konkurenčen, zato pričakovanja konkurentov niso bila visoka. Vendar je HoT presenetil prav vse in se je že ob koncu leta 2020 lahko pohvalil z več kot 120.000 uporabniki in še vedno hitro raste!

Kaj je botrovalo takšnemu izrednemu uspehu? Gre za osredotočenost na uporabnike in razvoj paketov po najboljši možni ceni. In to vsekakor ni vse!

Ponosni smo na dejstvo, da s HoT računom in izbranim HoT paketom lahko upravljate povsem digitalno, in vse urejate kar na svojem mobilnem telefonu/računalniku.

HoT kot edini mobilni operater zagotavlja, da nikoli ne bo podražil kateregakoli od svojih mobilnih paketov, osnovni moto je več kot poštena ponudba za vse. To pomeni, da so najboljše cene in najboljša ponudba na voljo tako obstoječim kot novim uporabnikom. Pri tem HoT-ovi uporabniki nimajo nobenih stroškov z menjavo paketov ali drugih skritih stroškov.

Ponosni smo tudi na odlični Center za pomoč uporabnikom, kjer se na klic naši agenti javijo prej kot v 20 sekundah!

Najbolje prodajani HoT mobilni paket je HoT MAXI, kjer uporabniki dobijo kar 60 GB prenosa podatkov, ob neomejenih klicih in SMSih za 9,99 €.

Ob koncu naj poudarimo, da je konkurenca na trgu mobilnih storitev v Sloveniji resnično velika, kar pomeni predvsem eno – velik boj za slehernega uporabnika in odlične mobilne storitve. Vsekakor vas vabimo, da preverite ponudbo HoT, ko se odločate o izbiri mobilnega paketa.